10th February 1987 Riko Elemex
Vertical scrolling through stages reminiscent of action games.If you are only concerned about shooting, you will fall into the river. If you take the power-up items, you will eventually become a choshu.Although it is called Ricoh Elemex, it is actually made by Hudson. You can enjoy high-quality shooting games.
12th March 1987 DOG Disc System
3D system support.Maybe it's not a sales point, but the jumps are not very exhilarating.
27th March 1987 ASCII Disc System
The players proceeds throough a stage that scrolls to the right while making use of 8 directional shots. The sound changes with the direction of the shot.
28th March 1987 BANDAI Disc System
Terrible side scroll shooting and shabby exploration adventure can enjoy luxurious software. Music is terrible jarring, and it is complete game with all.
May 25th 1987 CAPCOM Disc System
In the force scroll, explore the stage. I like feeling of shooting left and right. It is also good the music.
June 2nd 1987 East Cube Disc System
Awfully big, operate own machine, explore the field. There is also elements of RPG that buy the equipement at the shop. If you want to play slowly I reccomend it.
July 16th 1987 Hudson
It is different from the Star Soldier which shoots continuous. Pretty good. I figured, Hudson, CAPCOM, Konami.
July 20th 1987 Sunsoft
Although Sun-soft did bad at the action section of Famicom, but this one is enough able to enjoy. It treated pastel color in this game well. One of the most popular games. I personally that being able to shop at the store would only slow down the tempo.
1987年8月10日トーワチキ
「トーワチキ?」と回避したソフト。まさかこんな有名になるゲームを回避してしまっていたとわ・・・。
1987年8月17日HAL研究所
シューティングシーンでエネルギー、弾薬を稼ぎ、機体を降りたときにそれらが反映されるシステム。テクニカルな操作が求められる。
アマゾンレビュー6件☆4.3
「シューティングシーンが後のアクションシーンでの弾数になるので無理して稼がないといけない」「各ステージのクリア地点に到着するまでに画面の揺れが少しずつ大きくなる演出がいいですね。」「バルーンファイトみたいな独特の操作感がやみつきになります。」
1987年8月28日タイトー ディスク
巫女を操作し様々な悪霊達を御札にて清める。遠距離は御札、近距離は御祓いに使う道具で攻撃するなどの使い分けができる
。グラフィックが出色のデキ。やはりタイトーは移植だけはいい仕事をする。
1987年9月24日HAL研究所
一見するとえらいな手抜きのように見えるが大昔のゲームを再現したもの。今でいえば~クラシックスとか~アンソロジーとかいう復刻版
みたいなもの。
1987年9月25日コナミ
スケルトンカセットで話題に。グラディウスですっかり感激した自身も盲目的に発売日に購入。脳みそとか目玉とか目白押しで複雑な気持ちでプレー。
1987年10月1日HAL研究所
元を知らない人間にとってはただ古臭いだけのゲームなので無視した。
1987年10月9日ボーステック ディスク
自機「ジッピング号」を操り、ライバルどもより先にゴールしよう。コナミのシューティングゲームを思わせる可愛いデザイン
。敵に体当たりして所持しているアイテムを吐き出させて奪うなど健やかなプレーが持ち味。ステージはループしているのでさっさとワープゾーンをみつけよう。
1987年10月21日コナミ ディスク
3Dシステムとの相性が抜群。3Dシステムが表現する遠近感により敵ボスが圧倒的スケール感。吐き出す玉にも遠近感があるので3Dでもギリ避けが可能で楽しい。ノリの良いコナミサウンドもプラスして相当な時間プレイ。後半激ムズで投げましたが・・・。あのステージのスピード感はハンパ無いです。いや、これはハマッタ。
ファルシオンVRなんか出たら即買いするのだが・・・・。
1987年12月11日コナミ
3Dドッグファイトシューティング。上下二分割での二人対戦が可能。ファミ通レビュー5,7,7,5
1987年12月15日東芝EMI
アメコミ調のグラフィックが特徴の3Dシューティング。ターゲットを素早く捕らえ、十字キーでエイミングする。
我が家のジャンクファミコンのコントローラーでは絶望的。
1987年12月18日バンダイ ディスク
様々な特性のある隊員達を使い、都市を破壊している怪獣を倒そう。怪獣は異様に硬く、とてつもない根気が必要だ。
1987年12月26日ポニーキャニオン
スペースハリアータイプのシューティング。スカートがめくれないとはなにごとか。